ACCREDITATION OF COMPETENCE IN INFORMATION TECHNOLOGIES AND COMMUNICATION (ACTIC)

ACTIC is the certification certifying digital competence, understood as the combination of knowledge, abilities and attitudes in the field of information and communication technologies that people deploy in real situations to achieve determined objectives with efficiency and efficiency.

The Elna Foundation, through an agreement with the preparacioacTIC.cat platform, will make adaptations related to the duration of the accreditation for girls with minor DFI.

Accreditation of competences in information and communication technologies (ACTIC) in Elna:

• People with low DFI and with the appropriate support have the possibility of acquiring this accreditation.
  • We teach the young person with slight DFI to achieve the necessary skills to make an efficient and appropriate use of new technologies.
  • We teach to make responsible use of the new technologies applied to any personal activity.

Quatre joves de la FUNDACIÓ ELNA, dins del projecte de noves tecnologies, han aconseguit

l'Acreditació en Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació  (ACTIC) de Nivell Bàsic.

Durant l'any 2018,  en Joan, en Ferran, la Natasha i Dharmender , s'han esforçat per adquirir els aprenentatges que demana la Generalitat de Catalunya per obtenir aquesta acreditació, cada vegada més necessària per la inserció laboral.

Un cop superat aquest primer escull, continuen amb el repte d'obtenir l'ACTIC de nivell mitjà, ja han començat amb el temari i de mica en mica van avançant.
Si esteu interessats a realitzar els estudis per obtenir l'Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació, no dubteu en demanar-nos informació a elna@fundacióelna.org

Arnau: estudiant del curs d'informàtica ACTIC-MIG.

Us presentem el vídeo fet per l'Arnau, un jove de la Fundació que participa del projecte " Tu, JO i les Noves Tecnologies".
Tant la música, com el text com el muntatge ha estat fet per ell. Ha rebut orientació d'en Domènec Boïgues el seu professor d'informàtica.
Enhorabona Arnau, has fet una molt bona feina !