Toquem la bola junts!

13/03/2021

Gran Torneig de petanca!

El divendres 13 de març plou tota la tarda, la devesa s'omple de basses i els joves i les entrenadores es pregunten si demà podran iniciar l'entrenament de petanca.

Després d'una nit incerta, s'aixeca el dissabte amb una boira que a poc a poc es va anar esvaint i va deixar lloc a un sol potent i calorós.

Els bassals van desaparèixer, i és per això que l'activitat de petanca es va poder iniciar sense cap problema.

Els i les joves abans d'iniciar la petanca, van començar l'entrenament amb un escalfament divertit, per començar a activar-se i preparar-se per aprendre un nou esport.

Va ser l'hora de començar i després d'aprendre la forma de tirar la bola, els passos que s'havien de fer després de tirar el bolig i després d'afinar la punteria, era hora de fer el primer partit. Va ser un sol partit, divertit i d'un gran aprenentatge per tots els joves, que ja estaven a punt per al gran torneig de l'endemà.

I va arribar el gran dia, el dia de torneig.

Va començar el dia amb una gran anècdota, la pista on vam realitzar l'entrenament estava ocupada, i ens vam haver d'espavilar per trobar-ne una d'altre. Uns metres al costat hi havia una pista on vam veure que es podia fer el torneig, i després que tots i totes netegéssim la pista plena de pals vam iniciar el GRAN TORNEIG DE PETANCA. Van ser partits de 2 contra 2 i van ser partides molt ajustades, es va notar que els i les joves en un dia van aprendre a jugar molt bé i això es va notar amb el resultat final. La classificació final va estar tan ajustada, que la diferència entre tots els equips només va ser de 2 punts tot i haver-hi 8 equips.

Es va acabar el torneig, ens vam posar motxilles a l'esquena i vam anar direcció a la Fundació on alguns i algunes joves van decidir quedar-s'hi a dinar i comentar aquesta nova experiència.

Esperem repetir-ho en breus i tornar-ho a passar així de bé tots i totes juntes!

Jaume Pérez Malagelada
Professional del projecte de lleure i cultura