Informàtica Bàsica i Avançada

En una societat digitalitzada com és la nostra, creiem que és important treballar per aconseguir que les eines tecnològiques siguin accessibles per tothom.

Objectiu:

Impulsar l’alfabetització digital i la comunicació en xarxa de les persones amb diversitat funcional intel·lectual (DFI) lleu i moderada

Utilitzar les Noves Tecnologies (l’ordinador, mòbil i/o la tauleta)  genera un sentiment d’inclusió i  facilita la comunicació amb l’entorn.  Sabem alhora que l’ús d’aquestes tecnologies potencia l’estimulació neurocognitiva de funcions com: l’atenció, la memòria, la planificació, la inhibició, etc.

La formació que oferim pot dotar a les persones amb DFI d’una base de coneixement en l’ús de les TIC que els pot permetre tenir més oportunitats en un moment de profunda transformació del món del treball basada en les noves tecnologies en detriment d’activitats més manipulatives.

Així doncs, vetllem per propiciar la màxima autonomia i funcionalitat en el seu ús. Adaptem la formació a cada persona segons les seves capacitats, ritme i interessos.

La nostra metodologia parteix d’objectius orientatius donada la gran variabilitat intragrup d’aquestes persones. Els processos cognitius de les persones amb DFI són molt variables i requereixen del disseny de formacions i intervencions personalitzades. Per aquest motiu les classes són individuals o com amb màxim de dues persones.

Informàtica bàsica

A títol general, però sempre partint d’adaptacions i objectius personalitzats, aquesta formació pretén que la persona pugui:
  • Fomentar l’autonomia en l’ús de les noves tecnologies
  • Aprendre o millorar les estratègies bàsiques de navegació per internet.
  • Aprendre a ordenar informació (carpetes, arxius, etc)
  • Aprendre a fer ús del correu electrònic
  • Conèixer el funcionament bàsic del Word i el Power Point.

Informàtica avançada

• Millorar estratègies de la cerca per internet
  • Aprendre a seleccionar informació dins d’una pàgina web
  • Aprofundir en l’ús del Word.
  • Conèixer el funcionament bàsic de l’Excel
  • Aprendre a fer servir eines digitals de planificació (Google Drive, calendaris...)
  • Conèixer nous programes que resultin interessants per la persona (Canva, Movie Maker...)

Per a més informació escriure a elna@fundacioelna.org
Us atendre’m amb molt de gust!