Estimulació Neurocognitiva (ENC)

Objectiu

Potenciar i mantenir les capacitats cognitives existents,
Estimular al màxim aquelles més deficitàries
Compensar les que no es poden desenvolupar

Per a aconseguir un millor nivell d’estimulació complementem l´ús de la plataforma GNTP amb exercicis o activitats relacionades amb l’ús de les TIC ( mòbil, ordinador i/o tauleta), sempre personalitzades.

Es pretén estimular diferents Funcions cognitives:
  • Memòria (visual, auditiva i de treball)
  • Orientació (temporoespaial)
  • Cognició social (processament emocional)
  • Funcions executives (planificació, inhibició, flexibilitat, seqüenciació, catagorització)
  • Atenció (dicivida, sostinguda, selectiva)
  • Llenguatge (lectura, comprensió)
  • Pràxies
L’estimulació de les funciones cognitives  pot revertir directament en les activitats de la vida quotidiana.  Aquesta estimulació sempre requereix del temps necessari, molta sistematització i continuïtat.

A la FUNDACIÓ ELNA apostem per un treball d’estimulació neurocognitiva transversal. Es a dir, apliquem aquesta estimulació sobre la neuroplasticitat del cervell des de diferents activitats i projectes. La finalitat és la mateixa, afavorir la millora de les funcions cognitives de la persona amb DI, estimulant les parts del cervell no danyades i “tibant” d’aquelles, que tot i danyades, tenen possibilitats de millorar.
En aquests sentit, l’ús de Guttmann NeuroPersonalTrainer® complementa els exercicis d’estimulació cognitiva propis de totes les activitats físiques que s’ofereixen en el projecte “Salut i Preparació Física. Prevenció malalties cròniques en PaDID”.

Per què fer estimulació neurocognitiva? El període post-natal, el de la infantesa i el de l’ adolescència són els millors períodes per estimular a les bases estructurals del cervell. Actualment sabem que els circuits neuronals poden canviar al llarg de la vida. Així doncs, quan som adults podem continuar remodelant l’estructura del nostre SNC (Michel, G. 2012). La plasticitat cerebral és la base de la rehabilitació de les capacitats cognitives.

Què és el GNPT (Guttmann NeuroPersonalTrainer®)?
És un “producte sanitari” acreditat per la AEMPS (Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris). Està pensat perquè el professional, de manera personalitzada, pugui seleccionar les millor opcions terapèutiques per cada persona amb qui treballa. Estan dissenyades per neuròlegs, neuropsicòlegs i logopedes.

Per a més informació escriure a elna@fundacioelna.org
Us atendre’m amb molt de gust!