L'us adequat de les Xarxes Socials. Prevenció de Riscs

Projecte adaptat a persones amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada.

Els professionals de la Fundació Elna constatem que, per les seves dificultats cognitives, neuropsicològiques i emocionals són un col·lectiu molt vulnerable a patir assetjaments, abusos i a fer-ne un mal ús, amb les greus conseqüències que poden comportar a tots nivells. És per això que requereixen d’una formació i sensibilització específica, preventiva i protectora.

La formació es centra en:
  • Com fer un bon ús de la seva identitat digital. Com ens presentem al món?
  • Conèixer totes les possibilitats de la comunicació per internet i xarxes socials.
  • Aprendre com protegir-se dels riscs que comporta fer ús d’aquestes aplicacions (sexting, bulling, grooming, etc.)
  • El bon ús de l’aplicació de la missatgeria WhatsApp. Aprendre el funcionament d’aquesta aplicació aprofitant les possibilitats de comunicació dels missatges de veu, dels emoticones o de les fotografies per substituir o complementar la comunicació escrita, facilitant així l’accessibilitat cognitiva de l’aplicació a les noies i/o nois que ho requereixin.
  • Aprofundir en el risc que pot comportar un mal ús del Whatsapp
  • Potenciar practiques d’ús més segures de les Xarxes Socials, responsables i més privades.
Aquesta formació és teòrico-pràctica. Els conceptes teòric són molt bàsics. La nostra metodologia es sustenta sobretot  amb propostes d’exercicis pràctics adaptades per a persones amb DID

Objectius:

• POTENCIAR el coneixement dels beneficis de l’ús de les TIC.
  • PREVENIR SITUACIONS DE RISC per un mal ús de les xarxes socials: bulling, sexting, grooming etc.
  • DOTAR-LOS DE LES EINES I ESTRATÈGIES per fer front a las possibles situacions d’abús o mal tracte.
Volem agrair sincerament la col·laboració de  totes les persones i Institucions que fan possible que aquest projecte sigui una realitat.

Per a més informació escriure a elna@fundacioelna.org
Us atendre’m amb molt de gust!